550+ mensen aan een baan geholpen

Veelgestelde vragen over Inhuren kandidaat.

Hier lees je wat je van ons mag verwachten wanneer je interesse hebt in een kandidaat via ZoFlexo.

Hoe snel kunnen jullie een kandidaat leveren?

Dit hangt af van de functie en de beschikbaarheid van geschikte kandidaten. In veel gevallen kunnen we binnen 24 tot 48 uur een geschikte match maken en de kandidaat aan je voorstellen.

Kan ik zelf een uitzendkracht, detacheerder of zzp’er selecteren?

Ja, wij stellen (verschillende) geschikte kandidaten aan je voor om een gesprek in te plannen. Op basis van dit gesprek, maak jij zelf de keuze welke kandidaat het meest geschikt is voor de opdracht.

Werkt ZoFlexo ook met buitenlandse werknemers?

Nee, op dit moment werkt ZoFlexo niet met gekwalificeerde internationale medewerkers. Wanneer hier specifiek behoefte aan is, gaan wij graag met jou in gesprek om de mogelijkheden te bespreken.

Hoe wordt de kwaliteit van de kandidaten (screening) gewaarborgd?

Wij screenen kandidaten zorgvuldig op ervaring, diploma’s en referenties, en voeren persoonlijke gesprekken om de beste match te garanderen. Ons screeningsproces is afgestemd op de behoefte en ervaring die wij hebben opgedaan in de afgelopen 10 jaar. 

Elke uitzendkracht die via ZoFlexo wordt ingezet, voldoet minimaal aan de volgende criteria:

  • Minimaal 1 jaar relevante werkervaring in de zorg
  • Twee gecontroleerde referenties van eerdere werkgevers
  • Een geldige VOG (niet ouder dan 6 maanden)
  • Controle van identiteitsbewijs en diploma's
  • Origineel diploma + DUO-uittreksel
  • Aanvullende certificaten, zoals BHV, medicatie, ADL of fysieke weerbaarheid (indien van toepassing)
  • BIG-registratie of registratie kinderopvang, indien vereist voor de functie

We verzamelen en controleren daarnaast alle benodigde persoonsgegevens, documenten en betaalbewijzen. Zo ben je verzekerd van een professionele, betrouwbare en direct inzetbare zorgprofessional. Eventueel kunnen wij het screeningsproces naar wens aanpassen.

Wat als een kandidaat niet voldoet aan onze verwachtingen?

Neem direct contact met ons op en bespreek de situatie. Wij zoeken samen naar een passende oplossing, zoals vervanging, aanpassing van de opdracht of einde plaatsing kandidaat.

Wat gebeurt er als een kandidaat zich ziek meldt?

De kandidaat meldt zich ziek bij de opdrachtgever en ZoFlexo. Wij regelen de verzuimbegeleiding en informeren je over de status. Het volledige Verzuim Beleid, wordt met je gedeeld bij een samenwerking met ZoFlexo.

Hoe werkt de verloning van uitzendkrachten?

We bepalen het uurloon van de uitzendkracht aan de hand van de inlenersbeloning, gebaseerd op de cao van jouw branche. Ons systeem controleert de inlenersbeloning en past deze automatisch toe. 

Kan ik een uitzendkracht of zzp’er overnemen?

Via onze Flex-naar-Vast Traject werken we altijd toe naar een vaste aanstelling bij jullie organisatie. In sommige gevallen zijn uitzendkrachten en detacheerders ook over te nemen.

Het aantal gewerkte uren bepaald de overname fee of vergoeding. ZZP’ers zijn vrij (tenzij er afspraken gemaakt zijn over exclusiviteit) om in loondienst te gaan werken, echter geldt hier wel dat de duur van de huidige opdracht uitgezeten wordt. 

Hoe huur ik als opdrachtgever een zorgprofessional in?

Heb je een aanvraag? Bij ZoFlexo kan dat snel en laagdrempelig. Al vanaf één dienst kun je een aanvraag bij ons indienen.

Bel of mail ons:

  • Telefoon: 085 130 78 80
  • E-mail: contact@zoflexo.nl
  • WhatsApp: (binnenkort beschikbaar)

Staat jouw vraag er niet tussen?

Neem dan gerust contact met ons op via e-mail, WhatsApp of telefoon. We helpen je graag verder!

Samenwerken? Ontdek meer over ZoFlexo

Samenwerken met ZoFlexo
Wat kunnen wij voor jou betekenen? 

Vacature aanmelden
Behoefte aan tijdelijke ondersteuning. 

Een duurzame toekomst
We geloven in duurzame relaties. 

Werkwijze van ZoFlexo
Hoe wij samenwerken en wat je kunt verwachten. 

Mijn ZoFlexo
Om je gegevens of voorkeuren aan te passen. 

Contact met ZoFlexo
Stel je vraag of neem direct contact met ons op.