Hoe verloopt de facturatie als zzp’er?
ZoFlexo verzorgt de facturatie, jouw uren verwerken we op de factuur. Vervolgens versturen we de factuur vanuit jouw naam maandelijks naar de opdrachtgever. Zo is de bemiddeling zuiver, wat helpt tegen schijnzelfstandige.
Wat zijn de voorwaarden om als zzp’er via ZoFlexo te werken?
Je moet ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel, indien van toepassing een geldig btw-nummer hebben, beschikken over de juiste (beroeps)verzekeringen en een eigen klachtenregeling. Dit is de minimale vereiste, maar we kijken ook naar je diploma, vaardigheden en andere documenten die van toepassing kunnen zijn op het werk als zzp’er.
Moet ik als zzp’er een modelovereenkomst gebruiken?
Ja, wij werken met de beoordeelde Overeenkomst van Opdracht (OVO) met nummer: 9092076897, welke in maart 2022 door de Belastingdienst is uitgegeven. Aanvullend hebben we gekeken naar het advies van het Fiscaal Kompas en deze richtlijnen meegenomen in ons proces. Zo streven we ernaar om schijnzelfstandigheid te voorkomen en jou de leukste opdrachten aan te bieden.
Hoe snel wordt mijn factuur uitbetaald?
Per maand worden de facturen opgemaakt. Afhankelijk van de afspraken met de opdrachtgever betalen zij je factuur meestal binnen 21 dagen uit. Wettelijk zijn opdrachtgevers verplicht om je factuur binnen 30 dagen uit te betalen.
Kan ik als zzp’er meerdere opdrachtgevers hebben?
Ja, je bent vrij om via ZoFlexo én andere kanalen opdrachten aan te nemen.
Kan ik via ZoFlexo hulp krijgen bij mijn administratie?
Ja, ZoFlexo regelt al jouw administratie, beheren je documenten, maken je facturen op en adviseren je over het ondernemerschap.
Moet ik als zzp’er zelf mijn belasting regelen?
Ja, als zelfstandig ondernemer ben je zelf verantwoordelijk voor het afdragen van belastingen en het doen van aangiftes. Wanneer je behoefte hebt aan ondersteuning, kunnen wij een boekhouder voor je regelen.
Welke verzekeringen heb ik nodig als ZZP’er?
Een beroepsaansprakelijkheidsverzekering is verplicht om via ZoFlexo te werken. De bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering wordt sterk aangeraden. Afhankelijk van je werk kan een arbeidsongeschiktheidsverzekering ook verstandig zijn.
Wat als een opdrachtgever mijn factuur niet betaalt?
Neem direct contact met ons op. Wij zoeken het probleem uit en lossen het voor je op. Lukt dat niet, helpen wij je bij het incasseren van openstaande facturen en bieden we jouw juridische ondersteuning aan.
Hanteert ZoFlexo een service fee?
ZoFlexo rekent administratiekosten voor de service die wij verlenen, om te voorkomen dat de dienst als verkapt werkgeverschap wordt gezien. Door de administratiekosten te hangen aan de gewerkte uren is er een zakelijke transactie tussen ZoFlexo en jij als zzp’er en wordt ZoFlexo betaald voor de geleverde diensten.
Binnen de administratiekosten vallen bepaalde elementen waar ZoFlexo jou in ondersteunt. De fee wordt niet ingehouden op je factuur, maar als losstaande factuur naar jou toegestuurd. De betalingstermijn van deze factuur is 21 dagen.
Staat jouw vraag er niet tussen?
Neem dan gerust contact met ons op via e-mail, WhatsApp of telefoon. We helpen je graag verder!
Ontdek meer over werken via ZoFlexo
Hierom kies jij voor ZoFlexo
Wat je kunt verwachten. Wij zorgen voor je.
Werken via ZoFlexo
Uitleg over uitzenden, detacheren en zzp-werken.
Vacatures bij ZoFlexo
Een baan of opdracht die écht bij je past.
Werkwijze van ZoFlexo
Hoe wij samenwerken en wat je kunt verwachten.
Mijn ZoFlexo
Om je gegevens of voorkeuren aan te passen.
Contact met ZoFlexo
Stel je vraag of neem direct contact met ons op.